2017-01-10 - 21:09
Meddelande från Webmaster

Kravspecen för er som vill arrangera en Mx Syd tävling.

På årsmötet så bestämdes det att en kravspec på de som skulle arrangera en Mx Syd tävling 2017 skulle tas fram.

Detta är vad alla klubbar har godkänt och tagit på sig att man skall uppfylla 2017

1. Toaletter: Det är ca 120-150 förare under en Mx-syd helg, 2dagar. Klubben skall tillhandahålla minst 3st toaletter på området. Det är ett självklart plus om man kan erbjuda fler än så. Tänk på att det är ca 400 personer som bor hos er under denna helg.

2. Duschar: Det ska finnas minst 3st duschar på området. Om det inte finns kille och tjej dusch så skall det upprättas ett schema för detta. Detta schema skall delas ut tillsammans med helgens schema som man får vid anmälan och ankomst. Har man inte tillräckligt med duschkapasitet, så får man lösa detta med t.e.x att hyra in en duschvagn eller någon annan lösning.

3. Depå: Denna yta ska kunna husa ca 150st ekipage (bil/buss+boende) Detta ska kunna stå på en och samma plats under hela tävlingshelgen. Har man t.e.x andra lösningar på depåställen, grönområden ex…. då ska det vara gångavstånd till banans huvudområde. Man ska kunna bo och verka på ett säkert sätt i depån. Därför krävs det brandsläckare runt området, eller på anvisad plats. Detta ska på ett tydligt sätt skrivas in i schema/informationsbladet man får vid anmälan.

4. Tvättmöjlighet: Det ska kunna tillhandahållas tvättmöjligheter till MC på banans område. Om inte detta är möjligt, kan detta lösas på olika sätt… t.e.x att man får tillgång till en annan tvätt inom rimligt avstånd. Eller andra kreativa lösningar ifrån klubb/arrangör.

5. Varje klubb som arrangerar en tävling, ska hålla i ett lagledarmöte på lördagen vid 17 tiden på kvällen. Där ska alla klubbar ha en representant som medverkar. Detta möte ska dokumenteras av den arrangerande klubbens lagledare. t.e.x Vad som hänt under dagen, positiva och mindre bra grejer som kan uppstå under denna dag. Även om det kommer fram olika lösningar och förbättringar som kan tas upp till nästa årsmöte. Det ska även skrivas i en närvarolista på dom medverkande klubbarnas lagledare.

6. Dricksvatten: Arrangören skall vara säker på att kunna tillhandahålla dricksvatten till dom tävlande och dom boende under en helg.

7. Säkerhet på banan: Klubben ska ha sjukvårdspersonal även under lördagens träning med minst två utbildade personer. Detta ska förmedlas ut till förarnas målsmän på ett bra sätt. T.e.x på schemat som man får vid anmälan, eller under ett förarmöte innan lördagens träningar sätter igång. Detta skapar trygghet för förare och föräldrar. Gulflaggor ska vara rena och hela. Det ska vara förmedlat var dessa står, ingen ska behöva undra var dom är…det ska vara en självklarhet. Detta kan stå i schemat under” träning Lördag”. Även att man påvisar vikten av att ta en flaggpost. Tiden börjar och ticka vid anvisad träningstid. Men släpper inte ut förare för än båsen är fulla.


Kommentarer

Bli först med att skriva en kommentar!